Strony

wtorek, 25 lutego 2014

Moribana - my interpretation

Moribana jest jednym z najpopularniejszych stylów Ikebany. W wersji oryginalnej powinniście użyć mieczyków. Ja nie miałam, więc użyłam zamiast nich tulipanów.  / Moribana is a one of the most popular styles of ikebana. In the original verison You should use gladiolus. I hadn't got it so  instead of it I used tulips.


Możecie zauważyć trzy poziomy wysokości. Każdy z nich coś oznacza. Najwyższe rośliny reprezentują niebo, średnie reprezentują człowieka, a najniższe ziemię. /You can see three levels of high. Each of them means something. The highest plants represent sky, middle represents human and the lowest  represents ground.


Zanim użyłam roślin przykleiłam holding (klejem na gorąco)w prawym rogu białego, plastikowego naczynia.  Następnie nałożyłam na niego specjalną wilgotną gąbkę. / Before using plants I glued (using hot glue) one green holding in the right corner of white plastic jug. Then I put on it special dry sponge.

Potem wybrałam swoje rośliny i włożyłam je w gąbkę. Z tulipanów zdjęłam trochę liści. A także nieco skróciłam tulipany./  Then I choose my plants and put it on the sponge. From the toolips I took off some foliage. I also pared the tulips a little bit.


W Ikebanie liczy się każdy szczegół. Przemyślana kompozycja nie będzie jedynie estetycznym doznaniem. Skłoni Was również do refleksji. Dlatego właśnie, powinniście ostrożnie dobierać swoje rośliny. /In Ikebana every detail matters. Considered composition wown't be only estetic experience. It will also make You some reflextions. That is why You should be careful while choosing your plants.


Na końcu w plastikowym naczyniu umieściłam nieco mchu. Ładnie się prezentuje i pomaga zamaskować gąbkę (która jest w środku). Na mchu, z jednej strony  położyłam trochę białych kamyczków. Z drugiej umieściłam kilka kawałków kory drzewnej. Wtedy moja moribana była gotowa :)  /In the end I put some moss in the jug. It looks nice and helps hiding the sponge (which is inside). On the moss I put some white little stones on one side. On the other side I put some pieces of tree bark. Then my moribana was done :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz