Strony

środa, 16 kwietnia 2014

Easter rabbit needle felted/ Króliczek wielkanocny filcowany na sucho

It may sound riddicoules but needle felting the rabbit was sooooo much easier than an egg. Unlike needle felted eggs which I showed You yesterday I didin't hurt any of my fingers and worked with only one needle :) It was even quite pleasent. 

/To może zabrzmieć niedorzecznie, ale filcowanie króliczka było o wieeeeele łatwiejsze niż jajka. W przeciwieństwie do jajek filcowanych na sucho , które pokazałam Wam wczoraj, nie ucierpiał żaden z moich placów, a do pracy wystarczyła mi w zupełności jedna igła :) To było nawet całkiem przyjemne.


If You wanna it on Your own you must have:
- styrofoam rabbit
- four colors of worsted - light grey, dark grey, black and white
- special needle for worst

Jeżeli chcecie sami wykonać takiego króliczka musicie mieć:
- króliczka ze styropianu
- wełnę czesankową w czterech kolorach - jasno-szarym, ciemno-szarym, czarnym i białym
- specjalną igłę do wełny czesankowej

  
Just like with needle felted eggs You must put the worst on the styrofoam using needle. You should make little perforations by needle. The more You're gonna make them the better Your worst gonna stick to the styrofoam. 

Tak jak w przypadku jajek filcowanych na sucho  powinniście umieścić wełnę czesankową na styropianie, za pomocą igły. Musicie robić igłą malutkie dziurki. Im więcej dziurek zrobicie, tym lepiej Wasza wełna będzie trzymać się styropianu.


For me it was easier to start my work with characteristic details.  

Dla mnie łatwiej było zacząć od charakterystycznych szczegółów. 


Then I filled the empty spaces between them using light and dark grey worst. After that my rabbit was done and made me very proud of myself. I hope You will also be :)

Potem wypełniłam puste miejsca pomiędzy nimi jasno i ciemnoszarą wełną. Wtedy mój królik był gotowy i napawał mnie dumą z samej siebie. Mam nadzieję, że Was też będzie :)



 



6 komentarzy:

  1. Ile gram wełny czesankowej potrzebowała Pani do zrobienia takiego cuda?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Niestety ciężko mi dokładnie odpowiedzieć, bo wełnę dostałam na zajęciach, ale na pewno nie były to jakieś wielkie ilości. Na pewno tej w kolorze czarnym i białym wystarczy naprawdę minimalna ilość, bo posłuży wyłącznie do uwidocznienia detali (oczy, policzki itp). Wełny w kolorach ciemnoszarym i jasnoszarym trzeba nieco więcej. W sklepie, w którym ostatnio kupowałam wełnę do innych celów, minimalna sprzedawana gramatura była po 30g. Jeżeli tyle pani kupi w obu odcieniach szarości to wydaje mi się, że spokojnie starczy na więcej jak jednego królika. Mam nadzieję, że choć trochę Pani pomogłam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. :) dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Cieszę się, że moje notki mogą się komuś przydać :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Jest przy nim trochę roboty, ale uważam, że efekt jest tego wart :)

      Usuń