Strony

piątek, 10 kwietnia 2015

Easter palm/Palma wielkanocna




I know, that Easter is already gone but while I was very busy making before-easter duties (like cooking and cleaning) I didn't manage to show You on time my handmade easter palm. To make it I used only some ablotting paper an universal glue "Magic" (I told You about it in my earlier notes.) and a stick. I think it is not my last word about easter palms :) I even can tell You that I am going to do it  more next year :) Unfortunately. Today I'm not going to give You step by step photos, beacuse I really didn't have time to make them but I promise to do it next time. (With whole training.) By the way I can tell You that there are some women in Poland which makes that type of easter palms minimum high about 3 metres! Of course I am talking about women from village where handicraft and folklore are a very good relationship :)

 /Co prawda już po świętach, ale w nadmiarze domowych przedświątecznych obowiązków nie zdążyłam Wam się pochwalić moją własnoręcznie zrobioną palmą wielkanocną. Do jej wykonania użyłam wyłącznie bibuły, kleju uniwersalnego typu "Magic" (o którym wspominałam Wam już kiedyś we wcześniejszych postach), oraz patyczka. Nie jest to moje ostatnie słowo :) Myślę, że w przyszłym roku pokuszę się o kolejne. Niestety nie będzie dziś zdjęć krok po kroku, bo zwyczajnie nie zdążyłam ich zrobić, ale obiecuję, że przy następnej palmie wielkanocnej cyknę kilka fotek i wrzucę dla Was pełen instruktarz. Przy okazji powiem Wam jeszcze na marginesie, że są w Polsce panie, które robią takie właśnie palmy o długości minimum 3 metrów! Oczywiście mam na myśli Panie na wsiach, gdzie rękodzieło i folklor pięknie idą razem w parze :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz